0

Mijn winkelwagen

Je winkelwagentje is leeg.

Veel gestelde vragen

Bestellen

Hoe kan ik producten bestellen?

  • Via de webshop.
  • Per e-mail: info@sportenspelvoordieren.nl (graag adresgegevens én telefoonnummer vermelden.)
  • Telefonisch bij onze klantenservice: 0318-513142

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

De bestelling wordt binnen 1-2 werkdagen na de dag van de bestelling geleverd. Indien een latere datum beter schikt (bijvoorbeeld in verband met vakantie of dagen dat je wel/niet thuis bent om het product in ontvangst te nemen) kun je de gewenste afleverdatum aangeven. Indien een product niet op voorraad is of er een langere levertijd is, word je daarvan op de hoogte gesteld.

Hebben jullie ook een winkel waar ik de producten kan bekijken?

Wij hebben geen winkel, maar je kunt in onze showroom op onze locatie aan de Kruisboog 35, 3905 TE te Veenendaal producten komen bekijken. Dit kan alleen op afspraak, dus neem van te voren even telefonisch contact op om een afspraak te plannen, zodat we ook even de tijd voor je hebben. Ons telefoonnummer: 0318-513142.

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

Nederland € 4,95 incl. BTW. Orders boven € 50,- incl. BTW géén verzendkosten.

Wat zijn de verzendkosten voor Belgie, Duitsland en Frankrijk

België en Duitsland € 6,95 incl. BTW, Frankrijk € 15,75 incl. BTW. Orders boven € 75,- incl. BTW géén verzendkosten.

Wie bezorgt mijn bestelling?

Onze pakketten worden met de DPD pakketdienst verzonden. Bij grotere zendingen versturen wij het met een aparte expediteur. Wij zullen dan contact met je opnemen over de gewenste leverdatum.

Op welke dagen levert de pakketdienst?

Particulieren: Van maandag tot en met zaterdag. Bedrijven van maandag tot en met vrijdag. Indien het pakket bij de eerste afleverpoging niet kan worden afgeleverd op het opgegeven adres zal de chauffeur het pakket bij de buren proberen af te leveren. Als de chauffeur het pakket dan nog niet kan afleveren, dan wordt deze afgeleverd bij de dichtstbijzijnde parcelshop. Via de track and trace code kun je nog even nakijken bij welke parcelshop deze is afgeleverd.

Hoe worden de goederen geleverd?

Alle bestellingen worden per pakket opgestuurd. Onze pakketten worden met de DPD pakketdienst verzonden. Het is niet mogelijk om een postbus als afleveradres door te geven. Hele grote pakketten of meer dan 2 dozen zullen worden bezorgd met een aparte expediteur, maar daarvoor zullen we van te voren even contact met je opnemen om een dag af te spreken voor levering.

Kan ik mijn pakket ook ophalen bij een DPD- ophaalpunt?

Jazeker. Geef tijdens het afrekenen aan bij welk DPD-ophaalpunt je het pakket wil afhalen. Zodra de bestelling is verstuurd, ontvang track and trace code van je pakket en kun je zien wanneer deze is afgeleverd bij het DPD-ophaalpunt. De bestelling ligt voor je klaar tot 10 dagen na de aangegeven ophaaldatum.
Grote producten/bestellingen zijn niet af te halen bij een DPD-ophaalpunt. Wij zullen hierover met je contact opnemen.

Kan ik mijn bestelling ook bij Alprovi afhalen?

Het is uiteraard mogelijk de bestelling bij ons af te halen op onze locatie op de Kruisboog 35, 3905 TE in Veenendaal. Van maandag tot en met vrijdag zijn wij geopend. Zie onze openingstijden op de website. Heb je nog geen bestelling geplaatst en wil je de producten eerst bekijken, maak dan even een afspraak dan plannen we even tijd voor je in. Komt je zonder afspraak langs, dan bestaat de kans dat we geen tijd voor je hebben op dat moment. Je kunt ons bereiken op 0318-513142.

Kan ik een postbus opgeven als afleveradres?

Het is niet mogelijk om een postbus als afleveradres door te geven.

Kan ik een specifiek tijdstip opgeven, voor het afleveren van mijn pakket?

Er kan geen specifiek tijdstip doorgegeven worden. Indien het pakket bij de eerste afleverpoging niet kan worden afgeleverd op het opgegeven adres, zal de chauffeur het pakket bij de buren proberen af te leveren. Als de chauffeur het pakket dan nog niet kan afleveren, dan wordt deze afgeleverd bij de dichtstbijzijnde parcelshop. Via de track and trace code kun je nog even nakijken bij welke parcelshop deze is afgeleverd.

Betalen

Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij een online bestelling?

Je kunt vooraf betalen via iDEAL, PayPal, Visa, MasterCard of Mister Cash/Bancontact (voor België), allen veilige betaal methoden op internet. Achteraf betaling is mogelijk via Billink (max. orderwaarde € 250,-) of bestelling onder rembours (extra kosten €22,50). Kun je niet met een van deze betaalopties betalen, neem dan even contact op (telefonisch of via email), dan kunnen we je eventueel de optie bieden om vooraf of achteraf via een bankoverschrijving te betalen. Betalingen met iDEAL, Billink, PayPal of Mister Cash komen direct bij ons binnen, en kunnen wij sneller afhandelen en versturen.

Hoe kan ik betalen als ik vanuit Belgiƫ iets bestel?

Je kunt bij ons betalen via Bancontact/Mr. Cash of via een bankoverschrijving. Zodra wij de betaling hebben ontvangen worden de goederen verstuurd.

Ik kom uit Belgiƫ en heb een BTW nummer waar kan ik deze invullen?

Tijdens het afrekenproces kies je bij het tabblad betalen voor: ICP levering en vul je het BTW nummer in, het bedrag wordt dan excl. BTW weergegeven. Vervolgens rond je de bestelling verder af.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij afhalen van een bestelling?

Je kunt bij ons pinnen of contant betalen.

Ruilen en retourneren

Kan ik mijn product ruilen of retourneren als het niet aan mijn wensen voldoet?

Voor alle informatie over retourneren, verwijs ik je naar onze pagina ruilen en retourneren

Is het mogelijk mijn bestelling aan de chauffeur te geven of omruilen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Hoe snel wordt mijn retourzending verwerkt?

Wanneer je een product retour stuurt ontvangt je een bevestiging wanneer deze is ontvangen. Binnen enkele dagen zal je een nieuw product ontvangen of zal het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending worden terugbetaald.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Indien het product niet naar wens is, is de verzending altijd voor rekening en risico van de verzender. Je dient het pakket degelijk te verpakken en voldoende gefrankeerd aan ons te retourneren. Mocht er door Sport en Spel voor dieren een verkeerd of defect product zijn toegezonden dan zullen de retourkosten uiteraard niet voor eigen rekening komen.

Defecte producten

Wat te doen indien mijn bestelling niet compleet is of beschadigd is?

Als er iets niet klopt met de bestelling die je hebt ontvangen of de bestelling is beschadigd, dan graag zo snel mogelijk met ons contact opnemen. Wij zullen dan adviseren wat te doen en helpen het probleem op te lossen!

Wat te doen wanneer een ontvangen product defect blijkt te zijn?

Blijkt een product defect te zijn graag contact opnemen met onze klantenservice zodat wij dit zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen. Tel: 0318-513142 of stuur een mail naar: info@alprovi.nl

Garantie

Hoe lang is mijn garantie op de producten?

Op de door Alprovi geleverde goederen geldt de door de fabrikant gestelde garantietermijn. Deze verschillen per product. De garantie geldt niet voor goederen die onjuist gebruikt worden anders dan in de handleiding c.q. gebruiksaanwijzing gesteld wordt. Alle kosten gemaakt door Alprovi betreffende het vervangen/repareren van goederen die buiten de garantietermijn vallen (bijv. verzend-/voorrij-/materiaal-/loonkosten) komen ten laste van de koper. De garantie vervalt bij het niet uitvoeren van noodzakelijk onderhoud zoals in de gebruiksaanwijzing gesteld wordt.

Buiten de garantie vallen in ieder geval:
• Gebreken die optreden, dan wel geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van het niet in acht nemen van gebruiks-en montagevoorschriften c.q. onzorgvuldig gebruik.
• Normale slijtage.
• Reparatie of andere werkzaamheden aan de zaken verricht door derden (koper daaronder begrepen).
• Gebruik voor andere dan normale gebruiksdoeleinden.
• Verhuizing en opnieuw opstellen van producten door koper of derden.
• Gebruik in een agressieve omgeving.
• Beschadiging van het exterieur.
• Maatwerk en speciale uitvoeringen kunnen niet door verkoper worden teruggenomen.

Overige

Zijn de prijzen op de website in- of exclusief BTW?

De prijzen zijn inclusief BTW, echter ook de excl. BTW prijzen staan vermeld.

Openingstijden

Maandag, Dinsdag, Donderdag en Vrijdag van 09.00-17.00 uur
Woensdag van 09.00-16.00 uur

Hoe pomp ik de ballen op?

De ballen zijn op te pompen met een ballenpomp (artikel 99.02 en 99.06 ), kleine handpomp (artikel 99.01 of 99.04a), luchtbed pomp, fietspomp of een compressor.

Je twijfelt of de aangeschafte bal wel de juiste afmeting heeft of wel groot genoeg is?

Graag wil ik je vragen om nog even onderstaande handleiding door te lezen, om er zeker van te zijn dat de instructies voor het oppompen van de bal goed zijn uitgevoerd.

Veel mensen pompen de bal niet hoog genoeg op omdat ze ten onrechte denken te voelen dat de bal al maximaal is opgepompt. De bal kan erg hard aanvoelen, maar je kan de bal echt doorpompen tot de bal de genoemde grootte heeft bereikt, de bal kan echt niet knallen. Bijvoorbeeld de Treibball 65 cm bal moet je oppompen tot 65 cm hoogte.

Pomp de bal altijd op met een kamertemperatuur van circa 20°C. Zorg ervoor dat de pomp voldoende vermogen heeft.

Meten is weten, dus pak na het oppompen je meetlint erbij en meet de hoogte van de bal op zodat je weet tot welke hoogte de bal is opgepompt. Je meet de hoogte van je bal op dezelfde manier als je eigen lichaamslengte. Leg de bal tegen de muur en een lat horizontaal bovenop je bal. Zet een (denkbeeldig) streepje op de muur precies onder de lat en meet met een meetlint de afstand van het streepje tot aan de grond. Komt deze overeen met de maat die je gekocht hebt? Dan zit je goed! Zit je er 5 centimeter onder? Pomp dan nog even verder!

Lukt het niet om de bal tot de juiste hoogte op te pompen, laat de bal dan een dag liggen en pomp de bal de volgende dag verder op tot de juiste hoogte. Na enige tijd gebruik, zal je merken dat de bal wat zachter en soepeler aanvoelt.